یک عاشقانه آرام

یک عاشقانه آرام

احتیاط باید کرد ! همه چیز کهنه میشود و اگر کمی کوتاهی کنیم ، عشق نیز ...
یک عاشقانه آرام

یک عاشقانه آرام

احتیاط باید کرد ! همه چیز کهنه میشود و اگر کمی کوتاهی کنیم ، عشق نیز ...

عاشق از این دست کجاست؟

دیوانه تر از من...
چه کسی هست ،کجاست؟

یک عاشق این گونه
 از این دست کجاست؟

تا اخم کنی،دست به خنجر بزند
پلکی بزنی به سیم آخر بزند

تا بغض کنی، درهم و بیچاره شود
تا آه کشی ،بند دلش پاره شود

علیرضا آذر






مضحک ترین مرگ ِ تاریخ بشریت

"مضحک ترین مرگ ِ تاریخ بشریت"

خبر ِ مرگ ِ دختری‌ست
که در روزنامه ی فردا چاپ می شود

با عنوان ِ :
"خفگی بر اثر ِ نشت ِ بغض"....

مهسا مجیدی پور

ساده بودیم و سخت بر ما رفت

ساده بودیم و سخت بر ما رفت
خوب بودیم و زندگی بد شد

آنکه باید به دادمان برسد
آمد و از کنارمان رد شد

هیچ کس واقعا ً نمی داند
آخر داستان چه خواهد شد!

سیدمهدی موسوی


گیسوانت

گیسوانت ریخته نظم خیابان را به هم

آمدی گردش کنی یا کودتای مخملی ؟

سجاد شهیدی

دل سوخته

برای خانه ی سوخته

باز شاید بشود خانه ای بنا کرد

دل سوخته را بگو چه کنیم ؟

نادر ابراهیمی

دلتنگی ...

گفتند
دلتنگی هایت را به برگ بسپار
پاییز، می ریزد.

سپردم.

اما ندانستم درخت دلتنگی های من
کاج است.

????


 

به من مربوط نیست اما ...

به من مربوط نیست
اما
دارد سرد می شود هوا

سر قرار که می روی
لباس گرم بپوش

به من ربطی ندارد
اما  وقتی سردش شد
ژاکتت را روی دوشش بنداز ،

برایم مهم نیست
اما
توی چشمانش زل بزن
تادلش برایت ضعف برود ،

به من ارتباطی ندارد
که عاشق باشی یا نه
اما با او این گـونه بی رحمانه تانکن . . .

المیرا دهنوی

شوکران

شوکران گیاهی است سمی,
 بیخ و ریشه آن سمی است.

 ولی در عین حال،
 برای تسکین دردهای سرطانی داروییست مفید.
 
هم درد و هم درمان,
هم زخم و هم مرهم,
هم نیش و هم نوش,
هم مرگ و هم جان

و این چیزی است که گاهی ما آدم ها
 به آن دچار هستیم.
 
زخم می زنیم، درد تولید می کنیم،
می شکانیم و می کشیم.

ولی در عین حال مرهم هستیم،
هم دردیم، ترمیم می کنیم و جان می دهیم.
 
حکایت غریبی است زندگی ما آدم ها.

بریده کتاب :جان و شوکران
    نویسنده : بهاره حسنی